belka1

Polska

Główne różnice polegają właśnie na znacznie mniejszych wymaganiach regulaminowych, dzięki czemu przygotowanie auta i starty są dużo tańsze.

 

Rajdy pozwalają zapoznać się z procedurami panującymi podczas klasycznych rund mistrzowskich (roadbooki, strefy serwisowe, PKC). Kolejna istotna zaleta to możliwość ścigania się na tych samych trasach co mistrzowie oraz korzystania z bardzo profesjonalnego zabezpieczenia trasy (czego niestety czasem brakuje podczas amatorskich maratonów cross country) – liczba sędziów czy śledzenie GPS to standardy z mistrzostw Polski.

Puchar jest własnością PZM-otu, ale większosć rund organizuje Grupa4x4, dlatego wszelkie pytania można kierować na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , zaś w kwestiach technicznych pomocą służy też PZM-ot: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. . Więcej informacji znajdziecie na  www.facebook.com/RPPST  stronie  www.grupa4x4.pl oraz oczywiście u nas. 

 

Kto może wystartować w ramach RPPST?

Każdy kierowca posiadajacy aktualne prawo jazdy. Puchar powstał z myślą o zawodnikach nie posiadających licencji sportu samochodowego. Jednak mogą wziąć w nim udział również zawodnicy z licencją – jeśli nie była odnawiana w ciągu ostatnich 5 lat to jako normalni uczestnicy, w przeciwnym razie w klasie Gość

 

Czym można wystartować w RPPST?

Każdym zarejestrowanym i ubezpieczonym samochodem terenowym lub buggy (z ważnym przeglądem) o napędzie 4x4 lub 2x4, który będzie przygotowany w odpowiedni sposób (zalecane zmiany techniczne to modernizacja zawieszenia) i będzie spełniał podstawowe parametry bezpieczeństwa określone w regulaminie.

 

Czy samochód musi mieć homologację?

Nie ma to żadnego znaczenia – w przeciwieństwie do cyklu RMPST, gdzie jest ona wymagana (co np. znacznie zawęża liczbę aut, którymi można rywalizować w grupie "seryjnej" T2).

 

Czy załogi poruszają się po tej samej trasie co RMPST?

Jeśli rajdy RMPST i RPPST są połączone (czyli w większości przypadków) załogi poruszają się tą samą trasą. Jednak wymogi regulaminu nakładają maksymalne długości trasy w RPPST, przez co np. zawodnicy mogą nie jechać wszystkich pętli lub (raczej sporadyczne rozwiązanie) kończyć oesy nieco wcześniej.

 

Jakie są przewidziane grupy i klasy?

Zasadniczo auta podzielone są na grupę 1 (pojazdy udoskonalone – wszelkiego rodzaju zmoty, auta po przeróbkach itp.) oraz grupę 2 (pojazdy produkcyjne, odpowiednik grupy T2 FIA, tu zakres dopuszczalnych przeróbek jest znacznie mniejszy, ale auto nie musi mieć homologacji). Przy odpowiedniej ilości załóg auta grupy 1 podzielone zostaną na klasę do 3000 ccm pojemności przeliczeniowej i powyżej 3000 ccm.

 

Czy pojazd musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa?

Tak, powinna być ona wykonana zgodnie z załącznikiem „J”, ale nie musi mieć homologacji.

 

Czy wyposażenie bezpieczeństwa musi mieć homologację?

Nie. Zaleca się by wielopunktowe pasy bezpieczeństwa, fotele, siatki w oknach, kaski i kombinezony miały homologację FIA, jednak jej brak nie dyskwalifikuje.


Jak powinien wyglądać ubiór załogi?

Zarówno kierowca, jak i pilot muszą mieć na sobie jednoczęściowe kombinezony, które powinne być wykonane z niepalnych materiałów, ale nie muszą być homologowane. Kask powinien być jak najlepszy – od niego w dużej mierze zależy bezpieczeństwo i komfort. Zaleca się by były to kaski z homologacją FIA jednak wystarczy by kask posiadał dopuszczenie do uzytkowania/homologację „ECE”