belka1

Polska

wrak race logo

Zasady zawodów Wrak Race są bardzo proste: można startować niemal dowolnym autem (poza terenówkami i SUV-ami) z napędem na jedną oś. Ważne jednak, aby jego wartość nie odbiegała znacząco od wyznaczonej kwoty: 1000 zł. Nie potrzeba specjalnego wyposażenia, większe przeróbki są wręcz zakazane. Tylko wyposażenie bezpieczeństwa nie jest dolczane do wartości auta, ale powiedzmy sobie szczerze – rozwijane niewielkie prędkości nie wymagają szczególnego zabezpieczenia, obowiązkowy kask stanowi wystarczającą pomoc. Auta to w większosci pojazdy ze szrotów, które na torze dożywają swoich ostatnich chwil. Łatwo spotkać Golfy, Astry, Nexie, ale też mniejsze pojazdy (Corsy) i większe (Passaty, Vectry). Samochód można też wynająć od organizatora – kosztuje to 500 zł za rundę. Zniszczenie auta niczym nie grozi, ale też nie można mieć pretensji, jeśli "rajdówka" się popsuje. Do tego zapłacić trzeba 200 zł wpisowego. 

Do zawodów dopuszczonych jest około 60 aut, które początkowo podzielone są najczęściej na cztery grupy (biegi eliminacyjne). Sześciu-siedmiu zawodników z danego biegu, którzy pokonali największą liczbę okrążeń, przechodzi dalej, do biegów półfinałowych

Zawody w ramach MWR (w Polsce organizowane są również inne cykle) odbywają się na torze w Mysiadle od Warszawą – zazwyczaj to ten sam obiekt, choć czasem organizatorzy w zastępstwie wyznaczają podobny tor (np. po drugiej stronie pobliskiej ulicy Puławskiej). Tor ma zróżnicowaną nawierzchnię – błotno-betonową, jednak często zamienia się w potężną breję błota, pokonywanie której natychmiast przywodzi na myśl zawody terenowe :-)

 

Regulamin